×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1403/05/06 - 08:14
  • بازدید : 105
  • تعداد بازدید : 103
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

روز جهانی هپاتیت، 28 جولای 2024 (مصادف با 6 مرداد ماه 1403)

باشعار، هپاتیت منتظر نمی‌ماند؛ که تأکید بر نیاز فوری به تلاش‌های سریع در تشخیص، درمان و پیشگیری دارد چون مبتلایان در سراسر جهان هر روز بیشتر می‌شوند.

علت انتخاب این روز با توجه به فراگیری بیماری،آگاهی از راه‌های پیشگیری و درمان هپاتیت و یادبود دکتر بلومبرگ کاشف هپاتیت B می‌باشد که باکشف خود به درمان این بیماری و تولید واکسن کمک بسیار کرد.

علت اهمیت روز جهانی هپاتیت این است که با آزمایش خون می‌توانید از وجود یا عدم وجود بیماری خود مطلع شوید، زیرا ممکن است از ابتلای خود بی‌اطلاع باشید. هپاتیت یکی از آن بیماری‌هایی است که برکل جمعیت‌ جهان تاثیرگذار است و محدود به گروه خاصی نیست. حدوداً 400 میلیون نفر در سراسر جهان به هپاتیت مبتلا هستند. انواع هپاتیت براساس ویروس های A، B،C ،D،E  نامگذاری شده و مردم باید برای پیشگیری ودرمان این بیماری به آگاهی برسند. علایم بیماری هپاتیت تب، خستگی، تهوع، استفراغ، اسهال و بی‌اشتهایی‌، زردی‌ چشم‌ها و پوست و تیره‌ شدن‌ رنگ‌ ادرار است.

راه‌های انتقال هپاتیت B از طریق انتقال خون، تماس جنسی یا انتقال از مادر به فرزند امکان پذیر است. پس با افزایش آگاهی در مورد تاثیر رابطه جنسی نا ایمن، مصرف مواد مخدر و روانگردان و پیشگیری از ابتلای به هپاتیت دوران بارداری می‌توان از شیوع بیماری کاست. راه‌های انتقال هپاتیت A و E با عدم رعایت بهداشت مانند عدم شستشوی مناسب و صحیح دست‌ها به ویژه بعد از اجابت مزاج و قبل از صرف غذا‌، عدم استفاده از توالت بهداشتی و دفع بهداشتی زباله و فاضلاب، عدم استفاده از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، شستشوی نامناسب و ضد عفونی نکردن صحیح میوه و سبزیجات می باشد.

تهیه و تنظیم: مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشجویان

 

#بهداشت #درمان #روز جهانی #هپاتیت #مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشجویان           

کدخبرنگار: 110115

  • گروه خبری : بهداشت,ارشیو اخبار,ارشیو,درمان,پیام ها,گالری عکس و فیلم
  • کد خبر : 144742
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست